besök av polisen

Herregud!
Det kom precis två poliser o knacka på dörren.
Skräckslagen som jag blev försökte jag förstå vad dom sa,
det jag uppfattade var att bilarna som stog utanför dörren inte kunde stå där.

Så jag försökte förklara att Johan och Oskar som äger bilarna,
tyvärr inte var hemma för tillfället men att jag skulle säga till dom när dom kom hem.
Men dom fattade inte ett dugg, såklart, så jag försökte med teckenspråk,
det gick inge vidare, men den ene unga polisen kunde ytterst ite engelska,
så jag försökte förklara att jag varken hade bilnycklar eller körkort för att flytta dom på momangen.

Jag höll på å dö, folk som gick förbi stirrade som fan,
o jag svettades och kände mig så sjukt dum.
Men tillslut så hade jag gjort mig lite förstådd.
Så dom sa typ att vi var tvugna o fixa nått tillstånd till bilarna tills imorgon,
eller ja, de e vad jag tror att dom sa iaf.
Dom stod o peka på en massa bilar o på nå små gröna lappar,
som satt längst ner på högra sidan av rutan.
Antar att det var tillståndet som Johan och dom måste ha.

Det är bara jag som kan råka ut för sånt här,
det är klart polisjävlarna som bara pratar franska ska komma o knacka på,
precis den dagen jag får vara ledig o de inte e någon annan hemma.
Nästa gång öppnar jag inte dörren,
då springer jag upp o gömmer mig under sängen ifall dom gör rassia!
pheeuw.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Saknar dig, baby!!

2009-08-03 @ 02:12:03
URL: http://caroline.cameron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0