Det blev operation.

Heeeipa!
Nu har jag kommit hem från sjukhuset,
det blev en liiiite längre vistelse än vad vi hade räknat med.
När vi kom in så fick vi ett rum ganska fort,
men väl där blev det en ganska lång väntan på att få träffa läkare.
Sköterskorna tog en massa prover osv, o dom var verkligen guld!
Nu har alla mina negativa tankar om enköpings lasarett tagit en vändning.
När jag väl fick träffa en läkare så tryckte han o klmäde lite på magen,
det va okej, tills han förklarade att han var tvungen o känna i skitan på mig...
-.-
Det var inte trevligt! Dessutom var läkarn assnygg.. hmm
Men det var uppenbarligen nödvändigt så de va bara o bita ihop.
Dom misstänkte blindtarmsinflammation och la in mig över natten.
Igår morse så tog dom en massa mer prover,
så dom har stuckit mig i båda händerna och båda armvecken.
Fina blåmärken sen?
Iaf så gjordes jag i ordning för operation och vid halv 11 tiden blev jag nerkörd.
Sen fick jag sova och vaknade upp dåsig och lite illamående.
Men jag levde och det verkade som att allt hade gått bra så jag var glad ändå.
Uppe på avdelningen så satt mamma och vänta på mig (:
Sen kom läkaren upp och förklarade att det inte var nå fel på blindtarmen,
men att jag hade en infekterad körtel som satt fast på tjocktarmen.
Läkarens egna ord "Efter 8 år som kirurg så tror man sig ha sett allt"
Så det som från början skulle vara en liten titthålsoperation med tre pyttesmå ärr,
blev nu en större operation och med ärr från naveln och ner.
Stackars mig!
Nääeh, allvarligt jag tycker sjukt synd om mig själv, det ska jag vara ärlig om.
O jag tycker att jag har all rätt o göra det.
Lite bilder:     känsliga varnas

      
 
   

Men nu är jag iallafall hemma och mår relativt bra (:
Går och småsvär lite för mig själv när det hugger till i magen.
Hade ingen aning om hur mycket man faktiskt använder magmusklerna!
Mamma har skämmt bort mig lite idag, gullhönan (:
Och mina vänner o släkt har varit underbara.
Speciellt du Carro, det värmen i hjärtat att känna hur mycket du bryr dig.
Du är en Ängel som jag älskar så mycket!
Jag menar allvar, du har verkligen fått mig att inse vilken vän det finns i dig.
Jag är så glad över att jag har dig <3

Jag tänker självklart inte glömma bort er andra gullisar,
Malin, Lillan, Martina & Denisé, tack för att ni bryr er!

Puss på stjärten


Kommentarer
Postat av: Paulina

jag låg också inne för ett tag sedan.

Dom trodde att det också var blindtarmen =P

Men som tur var slapp jag operera mig.

2009-08-25 @ 13:36:03
URL: http://itsinyourblood.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du är underbar gumman, och här sitter jag helt tok rörd över dina vackra ord. Töntig eller ej så sitter jag och mamma här och fäller varsina tårar!

Du är bäst och så himmla tapper, älskar dig!

2009-08-25 @ 14:39:50
URL: http://carolinecameron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0