lite tankar

Jag är så innerligt trött på bortskämda snorungar!
Man får pengar för att gå upp till skolan..
vilket man förövrigt inte gjort på två veckor för att man inte "orkar",
men man orkar gå upp o sätta sig vid datorn klockan 6 på eftermiddagen
o sen sitta där tills 3-4 på natten. undrar varför man är trött på morgonen?

Jag är trött på att aldrig få lite extra för att jag hjälper till så mycket hemma,
det låter ju så, "du får den här tröjan för att du är så duktig hemma"
Det känns bra ända tills snorungen som inte sköter skolan
o defenitivt inte hjälper till hemma får en slant i fickan för att gå upp ur sängen.
Det är inte okej!

Ligger man bara hemma o drar, sitter vid datorn, skiter i skolan, skiter i att söka jobb,
Grisar ner som fan hemma och låter någon annan ta rätt på skiten
så ska man fan inte ha någonting annat än en fet jävla utskällning!
Jag menar verkligen inte att jag vill ha saker elr pengar för att hjälpa till hemma,
jag tycker att det är en skyldighet att göra det!
Det är snorungarna jag är trött på! Dom ska fan inte ha nå pengar
Sök jobb, gå i skolan, sen kan vi diskutera saken!

Mamma du vet att jag inte menar nå illa emot dig. Du är bäst!
Men du vet att jag har rätt i det här,
o jag tycker att det är dags att det blir lite förändring.
Ni är för snälla, och har alltid varit det, jag vet.
Men tänk på att det egentligen inte gynnar någon att ni är det,
snorungarna blir bara mer o mer bortskämda och vet att
dom får cash även om dom inte sköter sig o gör som dom blir tillsagda.

Det är inge kul att vara jag med alla skitungar runt omkring
Det är inte kul att vara du heller M, jag vet att du försöker,
å att det inte är lätt alla gånger, speciellt inte som det är just nu.
Jag tycker att du är en Ängel sänd från ovan i nästan allt du gör,
det är bara det här lilla, som gör så stor skada, som jag vill förändra
Jag vet att du känner dig otillräcklig, men jag finns här för dig.
Jag hjälper dig! I allt, jag lovar.
Det är dags att du får uppskattning för allt du gör,
inte att dom får det för allt dom inte gör!
Jag älskar dig! <3

Kommentarer
Postat av: Jossisen

helt rätt! <3

2009-11-26 @ 12:33:45
Postat av: Fia

Sjukt bra sagt Soph! you go girl!!

2009-11-26 @ 13:16:07
Postat av: Caroline

Måste säga detsamma gumman, fan va bra du skriver!! <3

2009-11-26 @ 13:34:51
URL: http://carolinecameron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0