Att tänka tillbaka

Jag har precis kommit hem från en promenad till Ica Haga,
var tvungen att handla hem lite kändes det som. Men nu när jag kom hem o kikade
i påsen så kändes hela promenaden jävligt ovärd. haha

Kom hem med:
1 paket GodmorgonVälling,
1 Kladdkaka till uppesittarkvällen,
1 liten vispgrädde
1 paket frysta Hallon/Blåbär,
1 paket rökt kalkon
1 påse tuggumi
1 Bok

Egentligen ingenting som jag hade behövt handla idag.
Meeeeen vafan, lite motion är ju alltid bra såhär på kvällskvisten.


Köpte två nya jobb T-shirts igår, 49,50:- st. Ginan ;)

Jag har förresten suttit o läst igenom gamla blogginglägg idag,
jag hade ju försjutton gubbar en jullåtskalender förra året, haha.
Dagens datum förra året jobbade jag min första dag på SIG.
Ett år har gått så läskigt fort. Citat från 21 december 2009:

"My first day. Go'kväll snuttegullisar!
Sitter o lyssnar på musik, just nu är det lite Mariah Carey som strömmar ur högtalarna
Är inne på min andra kopp te sen jag kom hem, bra jobbat! (:
Måste knarka te o honung ikväll o imorgonbitti så att halsen orkar imorgon,
ska ju börja ringa då o man vill ju inte gärna ursäkta sig med frasen
"Förlåt, men jag måste bara gå och hosta upp lite slem och dricka ett glas vatten"
och nej... självklart skulle jag aldrig säga det till en kund,
men ni förstår vad jag menar? (:"


Den här bilden publicerade jag i samma inlägg som citatet ovan.
Alltså 1 år gammal bild dagens datum (:

Usch, när jag tänker tillbaka så får jag direkt ont i magen.
Det var en otroligt rolig arbetsplats och otroligt bra arbetskollegor.
Jag skrattade mycket och jag gjorde väldigt bra ifrån mig.
Men att ljuga av folk pengar gav mig magkatarr.

Nu såhär ett år senare så kan jag skatta mig lycklig med ett jobb där jag trivs,
inte bara med arbetsplatsen och kollegorna utan även med arbetsuppgifterna.
Sen att jag dessutom har världens bästa kollegor är ju en annan historia.
Dem får mig att skratta så många gånger under en arbetsdag,
så det knappt går att räkna antal.

Anyhow, nu ska jag kolla på A Christmas Carol.
Sens ka jag sova så jag orkar upp imorgon!
Puss på Stjärten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0