Förvirrad mamma

Cowaaabongaaa!
Sitter o skriver medans mamma försöker småprata i bakrunden
Hon sitter o pillar på en röd aktmapp
-Såhär kanske den ska vara.. eller om man viker den såhär?
-kolla vad snyggt, här ska jag sätta vangens papper, det blir bra.
(jag ser hur hon sneglar upp på mig för att se om jag lyssnar)
-Tänkte att jag skulle sätta årsbokslutet i den här.. tänkte jag
så kan man ha en sida för varje år sen..
(hon sneglar upp igen)
-Hallå, Vad skriver du för någonting?
(jag ler lite fult och fortsätter skriva)
-Va gjorde jag av räkningen nu då? jag hade den ju nyss i handen
-jäkla skit. Nu får jag ett utbrott snart. Vill du se mamma få ett utrott?
-åååh, där var den ju

Det är så uppenbart vart min förrvirrande gen kommer ifrån,
mamma har en tendens att tappa bort sina kaffekopparöverallt också.
Så ibland kan man hitta hennes kaffekopp på de märkligaste ställen
Tvättstugan.. Toaletten... Tvbänken... I kylskåpet

Å alltid är det samma visa

-Åh vart är min kaffekopp nu då? hade jag den inte nyss?
Mamma är bara 47 unga år.. hur ska det här sluta när hon är 60?
Jag kommer få ringa polisen för att hon tappat bort sig själv
hahaha, no offence mamma, du är bäst!

Sitter o dricker lite kamomillte och väntar på att Glee ska börja,
pratar lite med Johan & Caroline och funderar lite över
vad jag ska göra med alla pengar den 25e...
Definitiv spara, definitiv shoppa, definitivt köpa en brownie på 7-eleven
o sen då?... jag får spara undan mycket helt enkelt
Det blev ju endel slantisar kan man säga (:

Nu ere Gleee
Puss på stjärten


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jajävlar du vilken härlig check du kommer få! ;) och fan va jag skrattar åt dittinlägg ibörjan. Hälsa merja att jag saknar henne! Man ser också vart du fått din "sköning-stil" ifrån ;) <3

2010-02-18 @ 23:51:32
URL: http://carolinecameron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0