Cause you had a bad day

Mindre bra dag!
Trots att dagen har gått äckligt snabbt så är jag inte glad,
jag är riktigt missnöjd med min egen insats på jobbet idag..
Ingen close och inte ETT ENDA bra samtal, inte okej!

Jag sov så brutalt dåligt inatt, vaknade två gånger i timmen,
svettades rejält efter mardrömmar varje gång dessutom.
Slänge mig upp ur sängen, tände lampan, kammade håret och
insåg sen att klockan bara var 23.04.. 23.57.. 00.42..
Samma visa varje gång jag vaknade, tända lampan, släcka lampan,
upp ur sängen, på med strumpor, av med strumpor, ner i sängen

När jag sen vaknar och inser att klockan står på 04.45 får jag panik,
ingen matlåda, inga kläder och ett ansikte likt en kines..
Varför är man aspigg alla jävla gånger man vaknar på natten,
men sen när man vaknar och faktiskt måste gå upp,
så är man lika pigg som Bert Karlsson är snygg..?


Såhär kan man se ut efter på tok för lite sömn..
Det var så illa att jag var tvungen att gör bilden svartvit!


Anyhow, somna på tåget hem, missade bussen,
köpte Brämhults smaskiga juice och en tröstförpackning med Ben & Jerry's
Traskade hemmåt i snödrivor och svinkyla, iskalla fingrar och tår,
kommer hem, hungrig som fan, smakar på glassen..
Inte så god som jag tänkt att den skulle vara
Den smakade för mycket, för mycket chokladsmak är inte gott!
Men jag åt iaf några skedar, nu ska den få bo i frysen..
Iaf tills nästa dåliga dag... eller iaf tills imorgon

Det var självklart inte enbart minuspoäng idag,
som alla redan vet nu så finns det ett stort plus varje dag numera,
alla vet, behöver inte nämna... eller jo vid närmare eftertanke,
Stort plus för Mr.J och plus i kanten för att min chef kom med goda nyheter,
"du sophie, kom hit en sväng" traskar dit med hängläpp..
"sitter o går igenom din lön och så att du vet så får du för de 6 dagar
som du jobbade i december, o så för januari o så provisionen,
du får en rätt bra lön med andra ord, bara så att du vet"
Traskar tillbaka med lite mindre hängläpp (:

H-U-N-G-R-I-G
Ska ta o gå bärsäkrargång till köket nu,
"Sophies mage demonstrerar, sophies mage vill ha mat"
Behöver nog sova tidigt ikväll
Puss & Kram & Nyp i stjärten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0