ord


För tillfället mår jag inte bra, inte bra alls faktiskt.
Jag vet inte ens vem jag är längre, men jag vet vem jag vill vara.

Därför tänker jag bita i det sura äpplet
och se till att bli den jag vill vara.

Jag vill omge mig med människor som ser mig,
som ser vem jag är och älskar mig för det.
Jag vill omge mig med människor där ord inte behövs,
som vet när jag mår dåligt och tar sig tid att bry sig.

Jag vill omge mig med människor där jag inte
behöver ringa och säga "jag mår dåligt, jag behöver dig"
Jag vill omge mig med människor som tar sig tid.

Som tar sig tid för mig,
inte för att de måste, utan för att de vill.

Jag vill inte vara någon som man känner att man måste höra av sig till,
"ojdå, sophie mår visst dåligt, det står på hennes blogg,
jag ringer henne senare och frågar hur hon mår."

Nejtack, gör inte det.
Uppenbarligen vet du redan hur jag mår.

Troligen är det mitt sänkta psyke som talar nu,
nej, jag mår inte bra och då behöver jag skriva av mig.
Det här är inget rop på hjälp eller ens ett "snälla se mig"
Detta är bara ord på en blogg för mina tankar.
tackhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0