vila i frid Robin

Jag har tänk väldigt mycket på det här med Robin idag, jag har verkligen försökt att förstå varför man väljer att sticka kniven i en annan människa. Varför har man med sig ett vapen som man vet dödar? Går man ut genom dörren för att ta en annan människas liv? Vaknar man upp på morgonen och tänker, "idag ska jag döda"? Vad tror man ger rätten till att avsluta någon annans liv? Hur förstörd är den hjärnan? Varför?

Det spelar ingen roll hur mycket jag funderar för jag kommer aldrig någonsin förstå hur man tänker. Jag kommer aldrig någonsin förstå hur man medveten kan vilja ta någon annans liv. Det var ett liv som tog slut o så många andras liv som förstördes. Robins flickvän och familj, alla vänner och bekanta. Det är inte ett liv man tar när man har ihjäl någon, det är så många personer runt omkring som går sönder. Jag kommer alltid att se Robin som den glada och trevliga killen han var. Jag önskar verkligen att jag kunde ta bort den smärta som jag vet att många jag känner har just nu. Jag önskar att jag kunde blåsa och sätta på ett plåster och säga att "allt kommer att bli bra" Men tyvärr är inte verkligheten så mjuk. Den är jävligt hård och tragisk och jag hoppas verkligen att hans nära kan finna tröst någonstans, kanske hos varandra. Jag vet iallafall att Robin aldrig blir bortglömd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0