Storshoppingsfredag

Sitter o lyssnar på julmusik. Alldeles för tidigt egentligen, men vafan ;)
Efter jobbet åkte jag hem o hämtade mina klackar och sen ner till bussen dirr.
Mötte upp Marica utanför punkt, lämnade in klackisarna hos skomakarn,
kilade in på Ginan en sväng, kom ut med ett nytt linne och en ring.
Sen tog vi en mysig fika på Espresso House.

Sen gick vi omkring och kikade lite i alla butiker.
Vid fyra tiden kom pappa o hämta oss o så åkte vi till Rusta och storhandlade.
Jävlar vad det drog iväg på prislappen, men nu är nästan allt inhandlat inför julmiddagen.
Så innerligt skönt att slippa stressa med det sista veckan sen.
Då kan jag koncentrera mig på maten (:





Älskar ringen!

Nu har Marica fått veta lite om middagen,
hon har ju varit med mig hela dagen och hon kommer även
att komma lite innan alla andra den 17e o hjälpa mig.
Å nu när hon fått veta lite är hon lika taggad som jag, om inte mer.
Det är så himla kul att nästan alla kunde komma.
O de som inte kan på middagen kommer med ut sen.
SÅ GRYMT!

Men nu ska jag gå o se om det finns något att knapra på i skafferiet,
sen måste jag ner o hämta ut klackisarna så att jag kan ha dom imorgon.
Blir sängen tidigt ikväll, tar 08.00 tåget till Bålsta imorrn.
Sen ska jag o Sandra tillbaka o göra Västerås (;

Puss på Stjärten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0