Oh Happy day



Det har varit en bra dag idag!
Den började dock inte så lovande. Jag vaknade av att klockan ringde (trodde jag)
hoppade upp ur sängen, drog på mig kläder, borstade tänderna och bredde en smörgås.
Sen tog jag en banan och stoppade ner allt i väskan för att bege mig ner till bussen.
När jag skulle stoppa ner mobilen i jackan kollade jag på klockan, 01.30 precis.
Va? Jag blev osäker på om jag ställt om klockan i sömnen,
vilket inte skulle förvåna mig eller någon annan som känner mig och vet
vad jag kan ha för mig i sömnen. Så jag gick ut i köket
för att kolla vad den klockan stog på, 01.31.
VAFAN?!

In med smörgås och banan i kylen, av med kläderna och ner under täcket igen.
Sen när klockan ringde, på riktigt denna gång, så kändes det som om jag sovit 5 minuter, totalt.
Meeeen det var bara att gå upp, sätta på sig kläderna och börja om från början.
När jag fått på mig skor och jacka såg jag att jag hade 5 minuter till godo,
så jag la mig på sängen för att sträcka på mig.
Behöver jag fortsätta?

Som tur var så kunde Arto plocka upp mig och jag hann precis i tid till jobbet.

Anyhow, då var jag säker på att det skulle bli en skitdag. Men icke!
Mycket skratt på jobbet, snöfall och nyheten om att Pia fått lägenheten gjorde
mig asglad och jag har helt ärligt varit helt hyper och cp hela dagen.
Folk som inte visste bättre skulle nog tro att jag gått o blivit kär.

Men så är inte fallet, jag har bara väldigt lätt att känna med andra människor.
Ibland lite för lätt, det kan lätt bli störande och märkligt när jag utan förvarning kan
börja grina för att någon annan gör det, trots att jag inte känner personen så bra.
Meeen, that's just me. Försöker intala mig själv att det är något bra.
För det är det nog, för det mesta iallafall.

För att beskriva ungefär hur cp jag varit så kan jag ta ett exempel;
Jag, Pia och Evelina var på Ica och handlade. Där stod det en liten pojke och nynnade
medans han hoppade och slungade huvudet från höger till vänster.
Utan minsta eftertanke började jag göra likadant. Typiskt mig!
Men jag brukar oftast kunna behärska mig i folksamlingar.

Tur att han hade föräldrar med humor som bara log och flinade åt mig.
Jaja, bra dag helt enkelt. Känns fin fint med torsdag imorgon!
Tror inte att någonting kan dra ner mitt humör idag (:
 
Nu ska jag gå på toa. O göra nummer 375.
Puss på Stjärten


Kommentarer
Postat av: Lillis

Haha alltså det här inlägget kan jag läsa om och om igen och skratta lika mycket varje gång ! :D

SÅ TYPISKT DIG och vi älskare ;D

2010-10-21 @ 20:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0