Min underliga bussfärd hem

Åkte med en mycket underlig busschaffis hem från jobbet idag.
Jag åker från startstationen på tunbytorp så det var ingen annan i bussen när jag klev på.
Inte heller någon chaufför, men sen ser jag att han knatar omkring längst bak i bussen
o så säger han "Ja, det blr en chaufförlös åktur idag, det är en robot som ska styra"
Jag skrattar lite o säger "jaha, då får vi hoppas på att jag överlever vägen hem då".

Eftersom att det var start stationen så står bussen stilla en stund innan vi åker
och rätt som det är så ser jag hur chaffisens huvud sticker fram från förarbåset,
så jag stänger av mp3n och frågar vad han sa. "Jo jag sa, vet du hur man saltar nötterna?"
 .... (?) Mina första tankar var 'är det en gåta eller vilka nötter är det han vill salta?!
Sen tar han fram en påse med osaltade cashewnötter o säger att han vill
ha dom saltade men han fattar inte hur man gör för att saltet ska fastna på nötterna.
Sen frågar han "har dom olja på eller vad är det som gör att saltet fastnar på dom man köper i affären?"

Vid det här laget började jag tvivla ganska hårt på att det här med buss hem var en riktigt dålig idé.
Men jag svarar ändå att "ja, saltet sitter ju inte riktigt fast utan man kan ju borsta bort det.
Precis som med popcorn så häller man bara i salt"
då svarar han: "nääeh, saltet sitter fast. Det måste vara olja"

 Jag lät honom ha rätt och satte in lurarna i öronen.
Sen när jag skulle hoppa av på min hållplats så släpper han på en massa folk
men öppnar inte bakdörrarna så att jag kan gå ut.
Så jag höjer rösten lite fint och säger: "Tänkte du inte släppa av mig eller? hehe"
Då vänder han sig om o fnittrar o säger "njaae, jag vet inte. Nä jag bara skojar, förlåt"
Så öppnar han dörrarna o släpper ut mig. Sen när han åker tutar han tre gånger och vinkar som en galning.
Så jag tvingar fram ett stelt leende och vinkar lite fattigt tillbaka.
Sånt här händer bara mig. Men det förgyllde mig dag lite faktiskt (;

I helgen blir det massa skojjsigt.
Berättar mer imorrn!
Puss på Stjärten


Kommentarer
Postat av: mamsen

Vilken härlig story, jag skrattar gött!!!!

2010-09-30 @ 19:05:09
Postat av: mindello the king

haha så jävla klockrent =)

2010-10-05 @ 00:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0