Första körlektionen avklarad

Jahaja. Då har man börjat ordentligt med körkortet. Första lektionen med skolan.
Jag fick en kvinnlig lärare som rabblade all info och lämnade mig som ett frågetecken.
När vi väl kom igång och körde var det i ett tätbebyggt villa område med mycket skymd sikt.
Det var riktigt stressande då jag inte till fullo behärskar dragläge och krypkörning efter 20 min.
Men det gick ändå hyffsat, fick en massa kärringstopp då jag släppte kopplingen för snabbt
eller tröck i bromsen för hårt och länge vid krypkörning på 1:ans växel.
Men själva växlingen gick bra och mjukt, inte ryckigt som det brukar kunna göra.
Men det var lite för mycket att hålla reda på koppling, broms, gas, backspegel, sidospegel,
döda vinkeln och vägen för min hjärna denna gång. Hoppas att det går bättre vid nästa tillfälle.
Nu är min hjärne helt kaotiskt så jag ska hjälpa Jim i köket, sen kanske jag bläddrar igenom
mina nya teoriböcker lite smått innan sängen. Imorgon blir det träning!
Puss på Stjärten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0